Administration i e-admin

<< Klik for at se indhold >>

Administration i e-admin

Bemærk! Da der i øjeblikket arbejdes på et nyt administrationsmodul i EG WinPLC til e-services, opdateres dette afsnit ikke længere. Sidste opdatering: oktober 2015.

 

E-admin er et administrationsmodul, som anvendes til administration af E-service.

 

Administrationsmodulet kan tilgås direkte fra EG WinPLC ved at klikke på <Admin> under E-services i funktionsmenuen.

Alternativt kan det tilgås via dette link: https://admin.e-kons.dk/login.aspx.

 

Klinikinfo


Klinikinfo skal oprettes én gang for klinikken.

Klik på Klinikinfo i menuen i venstre side og udfyld felterne med de relevante oplysninger.

Sæt flueben ved 'Oprettes på sundhed.dk', hvis der skal oprettes en link til aftalebogen.dk og emailkonsultation.dk på sundhed.dk.

 

e-admin klinikinfo

 

Brugerinfo


Brugerinfo skal oprettes for hver behandler, og behandlere kan have forskellige opsætninger.

Klik på Brugerinfo i menuen i venstre side. Her vises en liste over klinikkens behandlere. Vælg den relevante behandler og udfyld felterne.

 

Bemærk! Hvis klinikken har det nye modul Patientkommunikation, er det kun følgende felter, som skal udfyldes på e-admin:

Initialer, navn, titel, telefon og evt. fax, brugernavn, adgangskode og system-email. De resterende felter efterlades tomme, da disse indstillinger skal opsættes i Patientkommunikations-modulet.

 

Beskrivelse af felterne:

Initialer skal stemme overens med behandlerens initialer i EG WinPLC.

Vælg, om behandleren skal deltage i "første ledige tid". Hvis dette vælges, indgår behandleren i den gruppe af behandlere, som på aftalebogen.dk hedder 'Første ledige behandler'. Hvis patienten vælger valgmuligheden 'Første ledige behandler' (frem for en specifik behandler) og dernæst vælger konsultationstype, præsenteres de første ledige tider for alle gruppens behandlere, som udfører den konsultationstype.

E-mailkonsultation, tidsbestilling og receptfornyelse kan tilvælges for behandleren. Det har betydning for, om patienten kan se og vælge behandleren på aftalebogen.dk og emailkonsultation.dk.

oTil hver af de tre funktioner kan der indtastes beskeder, som automatisk sendes pr. e-mail til patienten.

Sæt flueben ved 'Kommentarfelt på Aftalebogen' hvis patienten skal kunne skrive en kommentar ved tidsbestillinger, og sæt flueben ved 'Kommentarfelt skal udfyldes på Aftalebogen', hvis kommentar påkræves.

Angiv i felterne 'Minimum/maksimum antal dage til aftale' med hvor kort varsel patienten kan booke en aftale hos behandleren, samt hvor mange dage frem i tiden, der kan bookes.

Angiv maksimal længde på e-kons beskeder fra patienten (i antal karakterer).

Vælg ved 'Online patient selv-oprettelse', hvordan patienterne kan oprettes.

 

e-admin brugerinfo

 

Patientinfo


Klik på Patientinfo i menuen i venstre side. Her vises en liste over de patienter, som har tilføjet klinikken, eller er blevet tilføjet af klinikken.

Der er mulighed for at:

Sende en ny adgangskode til en patient

Rette navn, brugernavn og e-mailadresse

Fjerne en patient fra klinikken (herved har patienten ikke klinikken knyttet til sin bruger mere)

Listen kan sorteres ud fra CPR-nummer, navn, brugernavn og e-mailadresse - eller ud fra navn, gade, postnummer og by.

 

e-admin patientinfo

 

e-admin patientinfo2

 

Tider og konsultationstyper som kan bookes


Opsætning af hvilke tider og konsultationstyper, patienterne kan booke på aftalebogen.dk, foregår via Aftalekalendere. Læs mere i afsnittet Integration med aftalebogen.dk.