E-services

<< Klik for at se indhold >>

E-services

E-service giver patienterne mulighed for at kommunikere med klinikken via internettet.

 

E-service består af to dele:

Administrationsmodulet (kaldet e-admin). Bemærk! Der arbejdes i øjeblikket på et nyt administrationsmodul i EG WinPLC (kaldet Patientkommunikation), som på sigt vil erstatte e-admin.

Patientdelen på www.aftalebogen.dk og www.emailkonsultation.dk.

 

I administrationsmodulet foregår opsætningen. Da der i øjeblikket arbejdes på et nyt administrationsmodul, er vejledningen til dette modul delt i to:

Administration i e-admin

Patientkommunikation

 

I funktionsmenuen til venstre i EG WinPLC under E-services er der adgang til følgende funktioner:

<Tildel kodeord>: Adgang til at tildele et nyt kodeord til patienten samt knytte klinikken til patientens bruger eller fjerne kliniktilknytningen på patientens bruger.  

<Admin>: Adgang til e-admin. Alternativt kan det tilgås via dette link: https://admin.e-kons.dk/login.aspx (Bemærk! Denne knap er ikke tilgængelig, hvis klinikken har modulet Patientkommunikation).

<Opret E-svar>: Send en besked (e-kons) til patienten uden forudgående e-mailkonsultation.

<Send lægepost>: Send et brev til patienten via en digital post-service.

 

e-mailkonsultation.dk


På emailkonsultation.dk kan patienterne kommunikere med klinikken ved ikke-akutte sager, samt anmode om receptfornyelse.

Patienten vil aldrig få adgang til klinikkens e-mailadresse, når e-service benyttes, og al korrespondance bliver gemt i patientjournalen under fanen Diverse.

 

Alle henvendelser fra patienter på emailkonsultation.dk havner i EG WinPLC under Kommunikationsstatus.

Derfor beskrives det i kapitlet Kommunikationsstatus hvorledes e-mailtilmeldinger, e-mailkonsultationer og anmodninger om receptfornyelse besvares.

 

aftalebogen.dk


På aftalebogen.dk kan patienterne se og bestille tid hos en klinik inden for tidsperioder, som klinikken selv har defineret.

 

aftalebogen.dk er synkroniseret med EG WinPLCs Aftalekalender hvilket betyder, at hvis en aftale er optaget i kalenderen, vil den ikke være synlig for patienterne på aftalebogen.dk.

Når patienter har bestilt tid via aftalebogen.dk, vises det øverst i Aftalekalenderen med et rødt tal (antal bestillinger) ved det blå 'a'. Eksempel: Aftalebogen - ikon tidsbestillinger

 

Patientens anmodning om en tid er først bekræftet, når behandleren har godkendt den, og patienten har modtaget en bekræftelse på e-mail.

 

Læs i kapitlet Aftalekalender, hvordan tidsbestillingerne ses og besvares.

 

Patienten har mulighed for at afbestille sin tid igen via aftalebogen.dk.

 

Hvad ser patienten?


Patienten kan logge ind på emailkonsultation.dk og aftalebogen.dk vha. NemID/MitID eller med brugernavn og adgangskode.

Når patienten er logget ind, ser siderne ud som på nedenstående billeder.

På begge sider findes der i øverste højre hjørne en hjælpemenu med en række ofte stillede spørgsmål (FAQ) af relevans for patienterne.

 

emailkonsultation.dk:

 

emailkonsultation.dk patientvisning

 

aftalebogen.dk:

 

aftalebogen.dk patientvisning