Telefonkø (SNOM)

<< Klik for at se indhold >>

Telefonkø (SNOM)

Opdateret 04-11-2024


 

Bemærk! For at have adgang til telefonkøen, skal klinikken have IP telefoni gennem EG Healthcare.

Denne vejledning gælder ved anvendelse af SNOM telefoner.  

 

Telefonkøen er en visuel præsentation af de indgående opkald, som ringer til klinikken. Telefonkøen giver et godt overblik over, hvem der aktuelt kan betjene telefonerne, samt hvem der ringer ind til klinikken, og om der er nogen i køen, som akut bør besvares før alle andre i køen.

 

Telefonkøen åbnes i topmenuen under Funktioner > Åbn telefonkø.

 

Oversigt over telefonkøer og medlemmer


Oversigten viser aktuelle telefoner, som er tilsluttet i klinikken, samt status for de medlemmer, der er meldt ind i den aktuelle telefonkø. Alle, der åbner telefonkøen, får dermed et hurtigt overblik over det pres, der aktuelt er på køen.

 

Telefonkø

 

Fremhævet tekst: Den kø som aktuelt følges

Grøn kø: Der er ingen kald i køen

Gul kø: Der er kald i køen

Rød kø: Der er 5 eller flere kald i køen

 

Under 'Medlemmer' vises det, hvem der er meldt ind i den aktuelle kø samt deres aktuelle status:

Telefonkø ikon grøn (grønt medlem): Ledig til at tage opkald

Telefonkø ikon gul (gult medlem): Indgående opkald på telefonen

Telefonkø ikon rød (rødt medlem): Optaget af igangværende opkald

 

Indkommende opkald


Telefonkøen viser de indkommende opkald i den rækkefølge, de kommer ind. Antallet af opkald, der vises i listen, varierer i forhold til om IP-telefonien afvikles fra lokal telefoncentral, eller om klinikken er koblet på EG's hostede løsning.

 

Hvis patienten har indtastet CPR-nummer vises dette sammen med opkaldets plads i køen, patientens navn hvis genkendt, eventuelle kendte kroniske diagnoser, ikke-godkendte prøvesvar samt kaldets aktuelle ventetid.

Hvis der vises mange informationer, er det mulighed for at klikke på Vis færre, hvorved feltet foldes sammen, så er der mere plads til visning af køen.

 

Farverne på indkommende opkald indikerer, hvor længe patienten har ventet i køen:

Grønt opkald: Patienten har ventet i op til 4 minutter

Gult opkald: Patienten har ventet i op til 8 minutter

Rødt opkald: Patienten har ventet i over 8 minutter

 

Højreklik på et indkommende opkald giver flere muligheder for det aktuelle opkald:

Kopiere navn, CPR-nummer eller telefonnummer til udklipsholderen.

Åbne patientens journal, uden at opkaldet besvares

Sende opkaldet til brugerens telefon. Det er ikke nødvendigt at være medlem af køen. Det er dermed muligt at "plukke" i kald - f.eks. tage det tredje kald i køen, hvis patienten, der ringer ind, venter på vigtige prøvesvar.

Viderestille opkaldet til en anden kø, inden opkaldet besvares. Når en anden kø er valgt, vises opkaldet i den valgte kø.

 

Telefonkø med opkald

 

Tilpas telefonkøens størrelse i EG WinPLC


Telefonkøens vindue kan justeres i størrelsen, og kan placeres så den passer den enkelte bruger bedst.

 

Ét eksempel kunne være at lave en "smal" telefonkø placeret i skærmens højre side, og herefter tilpasse EG WinPLC-vinduet, så det fylder resten af skærmen.

Et andet eksempel kunne være en opsætning med EG WinPLC på én skærm, og kalender og telefonkø efter ovenstående princip på en anden skærm. Denne model med to skærme anvendes især i klinikker, hvor sekretæren har behov for at sidde med det totale overblik.

 

Telefonkø i WinPLC