<< Klik for at se indhold >> Faktura |
Faktura/e-faktura anvendes primært til forsikringsselskaber og andre tredjepartsinstanser. Herved undgås det, at patienten selv står som debitor.
Opret faktura/e-faktura
Fakturaen laves på den patient, hvis journal er åben i programmet.
•Klik på <Faktura> under Regninger i funktionsmenuen for at oprette en faktura. Bemærk! Denne funktionalitet kun er tilgængelig for almen praksis-klinikker.
Fakturaen kan enten udskrives eller sendes som e-faktura til modtageren.
•Klik på knappen med de tre prikker ud for 'Betaler' for at angive en modtager. Dette åbner adressekartoteket, hvorfra der kan vælges en modtager med EAN-nummer.
•Udfyld fakturaen med de resterende oplysninger.
•Klik på <Bogfør (F10)> for at sende fakturaen som en e-faktura (OIO regning) til det valgte EAN-nummer ved næste afregning - eller klik på <Afslut og udskriv> for at afslutte fakturaen og udskrive den.
•Fakturaen vil herefter fremgå i regningslisten på fanen Regninger i patientens journal.
Eksempel på faktura
Hvis en tredjepartsinstans vælges som modtager, vil denne stå som modtager på selve fakturaen (i stedet for patienten) og på Debitorlisten i regnskabsmodulet.
I bunden af regningen indsættes en FIK kode, hvis der er angivet en under Klinikoplysninger.
Regning OCR testudskrift
Der kan laves en testudskrift af en faktura/regningsskabelon med OCR-linje (Optical Charactor Recognition).
Det gøres i topmenuen under Opsætning > Regning OCR-testudskrift.