Faktura

<< Klik for at se indhold >>

Faktura

Opdateret 04-11-2024


 

Faktura anvendes primært til forsikringsselskaber, kommuner og andre tredjepartsinstanser, hvortil de kan sendes som en e-faktura.

 

Sådan opretter du en faktura


1.Sørg for, at den korrekte patientjournal er åben.

2.Klik på <Faktura> under Regninger i funktionsmenuen. Bemærk! Denne funktionalitet kun er tilgængelig for almen praksis-klinikker. Speciallægeklinikker skal blot oprette fakturaen som en almindelig regning.

3.Klik på knappen med de tre prikker ud for 'Betaler' for at angive en modtager. Dette åbner adressekartoteket, hvorfra der kan vælges en modtager med EAN-nummer.

4.Udfyld fakturaen med de resterende oplysninger.

5.Klik på <Bogfør (F10)> for at sende fakturaen som en e-faktura (OIO regning) til det valgte EAN-nummer ved næste afregning - eller klik på <Afslut og udskriv> for at udskrive fakturaen.

6.Fakturaen vil herefter fremgå i regningslisten på fanen Regninger i patientens journal.

 

WINPLC~1_img96

 

Eksempel på faktura


Hvis en tredjepartsinstans vælges som modtager, vil denne stå som modtager på selve fakturaen (i stedet for patienten) og på Debitorlisten i regnskabsmodulet.

I bunden af regningen indsættes en FIK kode, hvis der er angivet en under Klinikoplysninger.

 

WINPLC~1_img97

 

Regning OCR testudskrift


Der kan laves en testudskrift af en faktura/regningsskabelon med OCR-linje (Optical Charactor Recognition).

Det gøres i topmenuen under Opsætning > Regning OCR-testudskrift.