Behandlere

<< Klik for at se indhold >>

Behandlere

Opdateret 04-11-2024


 

Fanen Behandlere rummer indstillinger, som gælder for den enkelte behandler.

 

Ikoner


Nedenstående ikoner kan blive vist ud for hver behandler. Tip! Ikonets beskrivelse vises også, når musen holdes over ikonet i EG WinPLC.

 

Ikon

Beskrivelse

Patientkommunikation ikon brev (brev)

Denne bruger kan modtage e-mailkonsultationer.

Patientkommunikation ikon ur (ur)

Denne bruger kan modtage tidsbestillinger.

Patientkommunikation ikon medicinbeholder (medicinbeholder)

Denne bruger kan modtage receptfornyelser.

Patientkommunikation ikon rødt A (rødt A)

Advarsel: Denne bruger har tidsbestilling aktiveret, men har ikke en kalender sat op til at synkronisere med Patientportalen.

 

Indstillinger for hver behandler


Klik på en behandler for at folde indstillinger for behandleren ud.

 

Øverst vises et eksempel på, hvordan behandleren aktuelt præsenteres for patienter på Patientportalen.

 

Brugerdefineret navn: Det navn, som behandleren vises med på Patientportalen. Hvis der ikke angives et brugerdefineret navn, vises behandleren i stedet med sit brugernavn fra EG WinPLC og titel. Resultatet ses i eksemplet ovenfor.

 

Titel: Behandlerens titel/stilling. Valgmulighederne følger standarden fra Min Læge appen. Feltet 'Brugerdefineret navn' skal efterlades tomt for at titlen vises ud for behandleren på Patientportalen. Resultatet ses i eksemplet ovenfor.

 

Tidsbestilling: Denne indstilling styrer, om patienter kan bestille tider hos behandleren via Patientportalen. Kan kun aktiveres, hvis det også er aktiveret for hele klinikken på fanen Klinik.

Kommentar påkrævet: Denne indstilling styrer, om patienten skal skrive en kommentar for at kunne gennemføre tidsbestillingen via Patientportalen.

 

E-mailkonsultation: Denne indstillinger styrer, om patienter kan skrive e-mailkonsultationer til behandleren via Patientportalen og Min Læge appen. Kan kun aktiveres, hvis det også er aktiveret for hele klinikken på fanen Klinik.

 

Receptfornyelse: Denne indstillinger styrer, om patienter kan anmode behandleren om receptfornyelser via Patientportalen. Kan kun aktiveres, hvis det også er aktiveret for hele klinikken på fanen Klinik.

 

I Aftalekalenderens indstillinger kan der sættes grænser for, med hvor kort varsel patienter kan booke en aftale hos behandleren, samt hvor mange dage frem i tiden, der kan bookes hos behandleren (min/maks antal dage).

 

Delt personale


Delt personale er behandlere der er oprettet i EG WinPLC således, at de ikke tilhører en bestemt klinik, men er tilknyttet flere klinikker under samme klinikfællesskab/samarbejdspraksis.

 

Hver klinik i samarbejdspraksissen kan se det delte personale i listen over behandlere i klinikken.

 

Hver klinik kan således også styre indstillingerne for den enkelte behandler, der arbejder som delt personale, i Patientkommunikationsmodulet. Ændringer i indstillingerne for behandleren vil slå igennem for alle klinikker i samarbejdspraksissen, så behandleren, der arbejder som delt personale, har samme rettigheder i alle klinikkerne.

Hvis e-mailkonsultation eksempelvis slås fra for en behandler, der arbejder som delt personale, i klinik 1, vil det heller ikke være muligt at skrive e-mailkonsultation til denne behandler i klinik 2.

 

Ændringer, som foretages på klinikniveau, vil ikke have indflydelse på det delte personale - medmindre de øvrige klinikker i samarbejdspraksissen har samme indstilling.  

Hvis tidsbestilling via Patientportalen eksempelvis slås fra for klinik 1 på fanen Klinik, men det fortsat er slået til for klinik 2, vil det stadig være muligt at bestille tid hos det delte personale via klinik 2's Patientportal. Hvis tidsbestilling efterfølgende også slås fra for klinik 2, og samarbejdspraksissen kun består af de to klinikker, vil det ikke være muligt at bestille tid hos det delte personale fra nogen af de to klinikkers Patientportaler.

 

E-konsultationer der sendes til delt personale, vil være synlig i Kommunikationsstatus for alle klinikker i samarbejdspraksissen.