<< Klik for at se indhold >> E-mailkonsultationer |
Opdateret 04-11-2024
Alle henvendelser fra patienter gennem Patientportalen og Min Læge appen findes under Kommunikationsstatus i mapperne "E-mailtilmeldinger", "E-mailkonsultationer" og "Ulæste e-mailkonsultationer".
E-mailtilmeldinger
Mappen "E-mailtilmeldinger" i Kommunikationsstatus indeholder anmodninger fra patienter om tilknytning til klinikkens Patientportal.
Hvorvidt der kommer noget ind i denne mappe afhænger af klinikkens indstillinger for online patientoprettelse på Patientportalen. Læs mere under indstillinger for Patientportalen.
Anmodningerne godkendes på følgende måde:
•Klik på mappen "E-mailtilmeldinger".
•Marker patienten i listen og klik på <Vis> (alternativt dobbeltklik på patientens navn).
•Findes patienten ikke i klinikkens database, vises en dialogboks, hvor der skal tages stilling til, om en journal for patienten skal oprettes.
•Herefter åbner et vindue med en foruddefineret tekst, som forklarer patienten, hvordan de færdiggør brugeroprettelsen, samt aktiveringslink. Klik på <Send besked (F10)>. Patienten modtager informationen på den mailadresse, de har oprettet brugeren med.
E-mailkonsultationer og Ulæste e-mailkonsultationer
Mappen "E-mailkonsultationer" i Kommunikationsstatus indeholder indkomne e-mailkonsultationer fra patienter.
Mappen "Ulæste e-mailkonsultationer" i Kommunikationsstatus indeholder e-mailkonsultationer som er sat til overvågning, og som patienterne endnu ikke har læst.
Læs mere i kapitlet E-mailkonsultationer.