E-services

<< Klik for at se indhold >>

E-services

E-services er et fælles begreb for forskellige muligheder for digital kommunikation mellem klinikken og patienterne.

E-services dækker således over:

emailkonsultation.dk

aftalebogen.dk

Min Læge appen

mit.dk

 

Indstillingerne for de forskellige e-services findes i administrationsmodulet Patientkommunikation (dette modul har erstattet den tidligere hjemmeside e-admin).

Læs mere om indstillingsmulighederne i kapitlet Patientkommunikation.

 

Knapper i funktionsmenuen


I funktionsmenuen til venstre i EG WinPLC under E-services er der adgang til følgende funktioner:

<EG mit.dk>: Send et brev til patienten via den digitale postkasse mit.dk. Bemærk, at dette er et tilkøbsmodul til EG WinPLC. Læs mere i kapitlet Mit.dk - digital post til patienter.

<Tildel kodeord>: Tildel et nyt kodeord til patienten på emailkonsultation.dk og aftalebogen.dk, og administrer tilknytningen mellem klinikken og patientens bruger.

<Opret E-svar>: Send en e-mailkonsultation til patienten uden forudgående e-mailkonsultation.

 

e-mailkonsultation.dk


På emailkonsultation.dk kan patienterne kommunikere med klinikken ved ikke-akutte sager, samt anmode om receptfornyelse.

Patienten vil aldrig få adgang til klinikkens e-mailadresse, når e-service benyttes, og al korrespondance bliver gemt i patientjournalen under fanen Diverse.

 

Alle henvendelser fra patienter på emailkonsultation.dk havner i EG WinPLC under Kommunikationsstatus.

Derfor beskrives det i kapitlet Kommunikationsstatus hvorledes e-mailtilmeldinger, e-mailkonsultationer og anmodninger om receptfornyelse besvares.

 

aftalebogen.dk


På aftalebogen.dk kan patienterne se og bestille tid hos en klinik inden for tidsperioder, som klinikken selv har defineret.

 

aftalebogen.dk er synkroniseret med EG WinPLCs Aftalekalender hvilket betyder, at hvis en aftale er optaget i kalenderen, vil den ikke være synlig for patienterne på aftalebogen.dk.

 

Når patienter har bestilt tid via aftalebogen.dk, vises det øverst i Aftalekalenderen med et rødt tal (antal bestillinger) ved det blå 'a'. Eksempel: Aftalebogen - ikon tidsbestillinger

Patientens anmodning om en tid er først bekræftet, når behandleren har godkendt den, og patienten har modtaget en bekræftelse på e-mail.

Patienten har mulighed for at afbestille sin tid igen via aftalebogen.dk.

 

Læs i kapitlet Aftalekalender, hvordan tidsbestillingerne ses og besvares.

 

Hvad ser patienten?


Patienten kan logge ind på emailkonsultation.dk og aftalebogen.dk vha. NemID/MitID eller med brugernavn og adgangskode.

Når patienten er logget ind, ser siderne ud som på nedenstående billeder.

På begge sider er der i øverste højre hjørne en hjælpemenu med ofte stillede spørgsmål (FAQ) af relevans for patienterne.

 

emailkonsultation.dk:

 

emailkonsultation.dk patientvisning

 

aftalebogen.dk:

 

aftalebogen.dk patientvisning